[o1] olej w kolektorze ssącym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • exorryattanty
    Classic
    • 2012
    • 13

    [o1] olej w kolektorze ssącym

    Zamieszczone przez namo
    Wyprzedziło mnie kiedyś Audi 3.0 TDI i nie mogłem go dojść 1.4 TSI. Czy RS-ką pokaże mu gdzie raki zimują?
    Strach pomyśleć co będziesz chciał zrobić w aucie jak Cie GTR objedzie i nie będziesz mógł go dojść :diabelski_usmiech
    poker omaha casino online casino online automaty online gry hazardowe online ruletka online kasyno internetowe texas holdem!
  • kamilkamien
    Drive
    • 2011
    • 51
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [o1] olej w kolektorze ssącym

    Zebrałem się po baaaardzo długim czasie za wmianę sondy lambda w O1 1.6 AKL. Pogimnastykowałem się trochę i doszedłem do wniosku, że najlepsze dojście będzie po zdjęciu kolektora ssącego z góry. No i co się okazało? Jest on cały od oleju... Uszczelki są całe pokryte olejem, ścianki kolektora też są opryskane olejem jak z areozolu. Olej jest też na klapce przepustnicy. Pytanie teraz takie? Jakim prawem on się tam znalazł? Co mogło bć przyczyną wywalania oleju przez kolektor ssący. Rozmawiałem z jednym znachorem od samochodów i mówi, że wina może być po stronie uszczelniaczy. Dodam, że samochód mam zagazowany i jest w nim LPG od niecałego roku dopiero. Znachor powiedział, że uszczelniacze mogą twardnieć i takie o to dolegliwości możliwe. W ubieglą zimę stwierdziłem, że uszkodzony mam termostat. Nie powiem też jak długo jeździłem z walniętym termostatem... Nie określę, też ubytku oleju ale powiem, że jest znaczący. Ze spraw takich podstawowych to sprawdzone było ciśnienie na tłokach i w normie... (test ciśnienia przeprowadzany był ok 3 miesięcy temu)
    Co zrobić i jak pozbyć się usterki? Czy to faktycznie tylko uszczelniacze? Czy może to co innego czasem?

    Komentarz

    • Subaru
      Rider
      • 2005
      • 640

      #3
      Zamieszczone przez kamilkamien
      Czy to faktycznie tylko uszczelniacze?
      Bardzo możliwe, od tego ja bym zaczął. Koszt samych części nie będzie chyba zbyt wysoki
      Koniki są po to by je karmić

      Komentarz

      • kamilkamien
        Drive
        • 2011
        • 51
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        a czy duży ubytek oleju i zaolejony kolektor może być spowodowany zapaskudzoną odmą? Czytam od samego rana internet i są jakieś odpowiedzi, że warto by wyczyścić to małe usrojstwo ze śmieci... Niestety teraz tylko tak teoretycznie bo nie mam dostępu do samochodu i nie mogę określić zabrudzenia

        Komentarz

        Pracuję...